Waarom een doelgericht kpi dashboard?

Je bucketlist op reis

3 redenen voor een dashboard

1. Je wilt meer grip, meer rust

Ondernemen is een geweldig avontuur. Maar de keerzijde kan zijn dat je onrust ervaart. Slapeloze nachten zelfs. Met een dashboard voorkom je dit. Hiermee weet je namelijk precies hoe je onderneming ervoor staat, kun je op tijd bijsturen en focussen op de juiste zaken. Je hebt grip. Dat geeft rust en is de basis voor succes.

2. Je wilt doelen stellen én behalen

Voor doelstellingen is data nodig. Maar van het woord ‘data’ krijgen veel ondernemers de kriebels. Het klinkt saai en moeilijk. Maar daarom zijn er dashboards. Op een dashboard komt belangrijke data samen in een helder overzicht. Begrijpelijk voor iedereen, ook als je niets met data hebt. Zodra je weet waar je staat, kun je bepalen waar je naartoe gaat. Je zult zien: dat werkt motiverend. Niet alleen voor jou, maar ook voor je personeel.

3. Je wilt meer winst

Onderneem je op gevoel – en gaat dat best aardig – maar weet je diep van binnen dat er veel meer winst te behalen valt? Ook dan is een dashboard een uitkomst. Het stelt je in staat je ‘gevoel’ te toetsen aan de feiten (de data) en daarop de juiste keuzes te maken.

Dirk de Groot - eigenaar Kokpit en Jouwaiconsultant

Ik, Dirk de Groot, ontwikkel graag samen met jou een dashboard dat aansluit op jouw situatie en wensen. Hoe? Dat lees je in het stappenplan of ervaar je in een gratis demo.

Of bekijk via korte video’s hoe een organisatie dashboard werkt